Införande av kampanjhanteringssystem för enhetlig kommunikation i samtliga kanaler

PROJEKTET

Kunden önskade att flytta all kundbearbetning till Adobe Campaign för att kunna personalisera och leverera kampanjer i alla kanaler, både online och offline.

ACG´s roll innefattade att projektleda flytten från befintligt system till Adobe Campaign.

PROJEKTVINSTER
  • Anledningen till övergången var i första hand att Adobe Campaign gav kunden en större möjlighet till sammanhållen kommunikation.
  • Kunden förväntade sig således bättre effekt både i nykundsbearbetningen och i lojalitetsarbetet genom att i betydligt större utsträckning kunna ta hänsyn till kundernas digitala beteende och möjlighet att skapa anpassad kommunikation.
  • Hantera data och övervaka resultat från flera kampanjer från ett och samma ställe.
  • Skapade personaliserade och sammanhangsbaserade e-postmeddelanden i realtid för att leverera en övertygande kundupplevelse.
  • Möjliggöra automatiserad marknadsföring för att öka kampanjproduktiviteten och minska kundens time-to-market
MER INFORMATION

Kontakta susanne.lukasiewicz@advanze.se